Marketingul si nevoile

Acum realizez ce titlu potrivit am eu, dar mai multe despre asta mai târziu.

Ideea e următoarea, marketingul, printre altele, trebuie să creeze nevoi, produse noi, dorințe noi ale clienților. La ce mă refer aici, de exemplu, înainte să apară telefonul mobil sau calculatorul, oamenii nu știau că ar avea nevoie de așa ceva. Cineva a venit cu o idee și uite că, încet cu încet oamenii au conștientizat că ar avea nevoie de telefon mobil sau de calculator.

Voi veni cu câteva exemple, primul, de fapt și ideea pentru articolul acesta:

Zewa și ”singurul tub de hârtie igienică care poate fi aruncat în WC”

Apropo, la asta mă refeream când am zis că am un titlu potrivit (partea cu ”nevoile” 🙂 ).

Când vine vorba de hârtie igienică, la momentul actual nu poți spune că ar fi prea multe lucruri de făcut, de îmbunătățit. S-au pus culori, parfumuri, straturi, etc. Și totuși cei de la Zewa au venit cu o idee de marketing genială, au identificat o nevoie: problema celor care nu aruncă tubuld e carton, care ajunge să se adune prin baie pentru că, deh, nu-l poți arunca în W.C. Și au creat un produs nou care satisface nevoile unui segment de clienți: tubul care poate fi aruncatîn W.C. Pac, pac, o mutare bună din partea lor, au reinventat hârtia igienică.

zewa aquatubeȘi stăteam să mă întreb, de ce totuși e singurul tub de carton care poate fi aruncat în W.C? Aveam un tub care nu era de la Zewa, cel normal. L-am împăturit în 4 (îmi era frică, am zis că oi înfunda toaleta) și l-am aruncat la W.C. Mare surprindere? S-a dus pe canal fără nicio problema și hopa, aparent nu e singurul tub care poate fi aruncat la W.C. Oricum, mișcare bună.

Alte exemple pe scurt:

Pasta de dinți

Cei de la Colgate au făcut un experiment secret (care ulterior a fost dezvăluit) în care, pe o perioadă de 25 de ani s-au ales două grupuri: unii care se spălau cu periuța de dinți și pastă de dinți, alții care se spălau cu periuța de dinți și doar apă. Aparent nu există nicio diferență majoră între cele două grupuri, de fapt necesară este perierea dinților și clătitul, pasta de dinți a apărut ca să facă acel periaj mai plăcut. Așadar nu fiți păcăliți de strategii de marketing și dați bani mulți pe paste de dinți cu enșpe mii de plante și alte mixuri.

Capy Pulpy

Încă o idee genială din punctul meu de vedere. Sucul natural din comerț nu are pulpă de obicei, nu? Este amestecat ca un piureu sau pur și simplu se filtrează pulpa și se lasă doar sucul stors. Ei bine, cei de la Capy au zis, ce anume face ca un suc să pară natural? Să aibă pulpă! Când iei un suc de portocale proaspăt stors simți pulpa și zici că e super sucul natural. Ei bine, Capy Pulpy a luat pulpa pe care probabil o arunca și o pune în Capy Pulpy. Ai impresia că este cel mai natural suc pe care l-ai băut. realitatea? Nu știu, parcă conține 5% suc natural, oricum un procentaj mic.

Calgon

Calgon, pentru prelungirea vieții mașinii de spălat. Orice detergent decent, Dero, Ariel, Persil, etc conține ce conține și Calgon. De ce? Pentru că trebuie să distrugă duritatea apei, altfel nu ar fi eficient ca detergent. Așadar practic, orice detergent vine cu ”Calgon inclus”. Dar ei au făcut un produs separat. Practic acea perioadă de prelungire a vieții nici nu se mai aplică, mașinile de spălat sunt făcute de așa natură să le înlocuiești la vreo 20 de ani, cu ce te încălezesc 3 ani în plus sau în minus?

Și lista poate continua, mi-ar plăcea să mai aud și alte exemple din partea voastră, eu voi veni și cu o partea a doua a articolului, cu mai multe exemple :).

This entry was posted in Shopping. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *