Inapoi la scoala… de soferi

Nu, nu trebuie să fac școala de șoferi din nou, doar că mi-am adus aminte de acea perioadă. Când faci 18 ani și, doar pentru unii, când nu mai ai răbdare și vrei să iei cât mai repede permisul (nu carnetul de șofer, asta am învățat când m-am dus să-mi ridic permisul și am zis carnet, atunci s-a ținut mult să fiu corectat de către domnul polițist ).

scoala-de-soferiEu unul nu am luat permisul de conducere din prima. Da, trist, am picat, culmea, orașul. De ce? Pentru că geniul de instructor recomandat de Stărică nu a avut grijă să-mi explice ”capcanele” folosite de polițiști la examen, câteva zone ”tricky” din oraș cunoscute de majoritatea instructurilor și a elevilor. A mea ce a fost? Un sens giratoriu la 200 de metri de stradă. mai exact, ai drum, poți face stânga sau dreapta, în dreapta este un sens giratoriu, dar nu imediat și nu-l vezi dacă nu știi că e acolo, chiar e ciudată acea intersecție care te obligă să faci stânga prin sensul giratoriu. Bineînțeles era și un semn care avertizează șoferul că trebuie să intri în sensul giratoriu, dar era un copac mare ce-l acoperea, super logic. E  normal că am picat, la urma urmei e vina mea, dar trist a fost că celelalte 2 persoane l-au luat, două doamne trecute de tinerețe dar care au oprit motorul de câteva ori, polițistul a intervenit de câteva ori ca să nu ia oglindele la niște mașini de pe margine. Era perioadă când puteai plăti pentru permis de conducere, mare inconștiență din partea acelor polițiști că dădeau permis pe bani, niște jegoși. Acum că am ceva experiență și sunt șofer ”profesionist” mi-am dat seama cât de important este să urmărești indicatoarele rutiere, nu sunt puse acolo aiurea și orice ”curbă periculoasă” sau limitare de viteză atrage atenția asupra ceva. Noaptea sau când vizibilitatea este redusă, acestea își intră în atribuții cel mai bine, dar cine are timp pentru asta, nu? Sau cine are timp să le înlocuiască în România… ori să taie crengile copacilor ce acoperă semnele (sau unii chiar le fură, vezi furt indicatoare rutiere o știre )

La testul scris, chestionare, am luat punctaj maxim de fiecare dată (nu erau pe calculator atunci, aflai exact ce punctaj ai obținut), ai mai mult spor când te pasionează ceva. Așadar dacă ai ajuns aici și ești la școala de șoferi nu desconsidera partea teoretică, citește, încearcă să fii pregătit, nu pentru examen ci pentru ceea ce urmează, tu, pus în trafic, loc unde ar trebui să știi cum să reacționezi în sute de situații. iar dacă vrei să exersezi, găsești aici teste categoria b,c,e , ai destule chestionare pentru practică.

Cum ziceam, permisul l-am luat abia a doua oară, de data asta mă asigurasem de toate ”capcanele” de prin oraș. Situația a fost amuzantă deoarece eu am urmat după o domnișoară care trecuse pe roșu (pe bune, la examen treci pe roșu ?!) și polițistul se enervase tare, a tras frâna de mână, oprise mașina în mijlocul intersecției, o ceartă pe tipă și zice ”Următorul!!!”. Am coborât, din nou, în mijlocul intersecției, m-am pus la volan și am reușit să trec peste emoții. Am pus avariile (și din acest moment polițistul s-a liniștit, a zis ”așa,așa, bravo!”), m-a calmat și pe mine și am luat examenul fără nicio greșeală.

Apropo de titlul articolului, ”întoarcerea la școala de șoferi”. Te întorci la școala de șoferi dacă îți pierzi permisul (conduci beat, etc) și, din punctul meu de vedere mai bine nu te întorci, sau dacă vrei să devii șofer profesionist, să fii șofer ca meserie (e un job destul de tare la urma urmei, conduci și ești plătit). Și aici ai de făcut niște chestionare ARR dar de data asta se acoperă și următoarele subiecte: mecanică, prevenire accidente, reglementări sociale sau reglementări transport persoane.

Eu unul nu am o părere foarte bună despre șoferii profesioniști. Nu știu care e logica dar parcă majoritatea sunt mai presus de lege doar pentru că sunt șoferi profesioniști. Nu zic de taximetriștii din București care clar, nu au nicio legătură cu legislația rutieră, nu zic pentru că nu ai cu cine discuta, ei consideră că sunt îndreptățiți să fie mai presus de noi, șoferii normali, care meh, ce știm noi ? Știm să nu fim dobitoci și nesimțiți în trafic, pentru că este posibil cândva să bat pe cineva care se bagă în fața mea doar pentru că am lăsat distanță de frânare, distanțăm pe care trebuie să o lase orice șofer în mod normal, un accident poate interveni oricând, orice se poate întâmpla, dar dacă ai distanță între mașini, se pot evita multe accidente și se pot salva vieți omenești. Nu vorbesc de distanța asta în afara orașului, de fapt nu mai scriu nimic pentru că mă enervez prea tare. Dacă ești șofer profesionist, sfatul meu este, chiar dacă faci zi de zi aceași treabă, chiar dacă crezi că ești stăpân pe mașină, nu ești într-un joc, nu ai ”șansa” să greșești de mai multe ori, o greșeală, o greșeală în 30 de ani perfecți pot să te ucidă sau să ucidă pe alții.

Viața are prioritate!

 

This entry was posted in MainC. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *